Nieuwjaarsreceptie

Zat13Jan10:30Zat15:00NieuwjaarsreceptieCognitie lezing van Hoogleraar psychologie Hanneke Hulst

Beschrijving

NIEUWJAARSRECEPTIE 2024
De Cognitietour 2024 – over MS en cognitieve problemen

Beste Astrid

Wij nodigen u graag uit voor de nieuwjaarreceptie en tevens bijeenkomst over MS en Cognitieve problemen op zaterdag 13 januari 2024 in Nieuw Unicum in Zandvoort. Aansluitend zal een lunch voor ons klaar staan.

Ongeveer de helft van de mensen met MS krijgt tijdens de ziekte te maken met cognitieve problemen. Dit zijn bijvoorbeeld problemen met het denken, zoals trager denken en dingen vergeten. De gevolgen van deze cognitieve problemen kunnen een grote impact hebben op het dagelijks leven, zowel thuis als op het werk. Ondanks dat een grote groep mensen met MS te maken krijgt met cognitieve problemen, is er nog steeds veel onduidelijk over dit onzichtbare symptoom van MS.

Om deze onduidelijkheden weg te nemen, bezoekt een team van wetenschappers in 2024 maar liefst 18 locaties in Nederland om mensen met MS en hun zorgverleners te vertellen over hoe je cognitieve problemen het beste kunt herkennen. Zij vertellen wat je er aan te doen is en nemen het publiek mee naar de nieuwste wetenschappelijke inzichten rondom cognitieve revalidatie bij mensen met MS.

De Cognitietour 2024 is een initiatief van Prof. Dr. Hanneke Hulst (Universiteit Leiden). Samen met haar team, MindS-lab (www.mindslab.nl), en collega’s uit het MS Centrum Amsterdam zullen zij het land doorreizen. Op elke locatie wordt er een lezing verzorgd. Na de lezing is er gelegenheid om in kleinere groepjes met een wetenschapper in gesprek te gaan tijdens de zogenaamde meet-the-scientist sessie. Voor dit laatste onderdeel zijn beperkte plekken beschikbaar.

PROGRAMMA:

10.30 uur Zaal open
11.00 uur Start lezing Prof. Dr. Hanneke Hulst
11.35 uur Vragenronde
11.45 uur Meet the scientist
12.30 uur Lunch

De lezing en Meet-the-scientist is voor iedereen gratis. Partners van leden zijn gratis voor de lunch.
Niet-leden zijn ook welkom; zij betalen € 10,- voor de lunch.

Mocht u nog vragen hebben ,dan horen wij het graag!

Tot 13 januari op de nieuwjaarsreceptie.

Het bestuur van de regio Noord-Holland.

LOCATIE:

NU
Zandvoortselaan 165
2042 XK Zandvoort

Parkeren is gratis

Aanmeld informatie

Wilt u bij het aanmelden de volgende gegevens doorgeven?

* Uw naam
* Aantal personen
* Uw telefoonnummer en emailadres
* Lid /geen lid van de MS vereniging
* Wilt u aangeven waar u aan wilt deelnemen
lezing
meet-the-scientist
lunch

AANMELDEN KAN TOT UITERLIJK 2 JANUARI !! VOL = VOL !!

Na aanmelding krijgt u een email ter bevestiging met verdere informatie.

noordholland@new.msvereniging.nl

Anbi