Ons streven is dat mensen met MS volwaardig kunnen deelnemen aan het maatschappelijk leven. Onze donateurs brengen deze toekomst elke dag een stap dichterbij. Steun ons en geef zo mensen met MS een beter leven. Het is ook mogelijk bij te dragen vanuit een (familie)stichting, vermogensfonds of organisatie.

Wij vinden het belangrijk dat de bestemming van uw donatie aansluit bij uw wensen. Hoe wilt u bijdragen? Wat is voor u belangrijk? Wilt u bijvoorbeeld dat uw bijdrage wordt besteed aan Wereld MS Dag, het jaarlijkse MS-symposium of de professionalisering van één van onze werkgroepen?

Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op met het landelijk bureau via e-mail naar info@new.msvereniging.nl.

• ANBI: De Belastingdienst heeft MS Vereniging Nederland aangemerkt als ANBI-instelling (Algemeen Nut Beogende Instelling). Daardoor is schenken en nalaten aan MS Vereniging Nederland vrijgesteld van belasting.
  • Erfbelasting: over de schenking, het legaat of erfstelling heft de fiscus geen erfbelasting (successierechten). Dit geldt overigens niet bij nalaten aan personen; zij moeten wel erfbelasting  afdragen, oplopend tot 60%.
  • Aftrekbaar: Een gift of schenking is aftrekbaar van belasting, mits het totaal van uw giften per jaar boven een bepaalde ‘drempel’ uitkomt (1% van uw jaarinkomen). Schenkt u minimaal vijf jaar achter elkaar via een periodieke schenking, dan maakt u aanspraak op belastingvoordeel zonder deze drempel. Er moet dan wel een schriftelijke overeenkomst zijn opgemaakt. U kunt daarvoor het formulier ‘Periodieke gift in geld’ van de Belastingdienst gebruiken. Het formulier bevat een gedeelte voor u en een gedeelte voor ons.

Dank u wel voor uw gift!

We willen u graag bedanken voor uw gift. Wanneer u bij het overmaken van de donatie uw naam en adres toevoegt bij de omschrijving, weten wij dat we contact met u mogen opnemen.

Online doneren

U kunt eenvoudig en veilig online doneren. Wij houden u graag op de hoogte van de activiteiten die mede dankzij uw steun gerealiseerd worden. Op het online donatieformulier kunt u aangeven of u onze nieuwsbrief wilt ontvangen.

Schenken

U kunt ons steunen met een donatie met behulp van de fiscus. Met een periodieke donatie van 5 jaar zijn donaties – groot en klein – fiscaal aftrekbaar. U hoeft daarvoor niet naar de notaris.

Wilt u niet online doneren, dan kunt u uw bijdrage overmaken op rekeningnummer: ​NL 23 INGB 0006 5604 92 t.n.v. MS Vereniging Nederland.