Regiobijeenkomst “Hoe beïnvloedt MS je dagelijks leven?

Zat03Jun10:30Zat14:00Regiobijeenkomst “Hoe beïnvloedt MS je dagelijks leven?

Informatie en aanmelding regiobijeenkomst 3 juni 2023 “Hoe beïnvloedt MS je dagelijks leven?

Locatie: Revalidatiecentrum Vogellanden, Hyacinthstraat 66 A, 8013 XZ Zwolle Tijd: 10.30 uur – 14.00 uur

U hoeft zich vooraf niet in te schrijven voor een workshop. Bij binnenkomst kunt u een keuze maken uit 2 workshops. (wel: vol = vol)Het programma ziet er als volgt uit:

Programma:

• 10.30 uur – 10.45 uur: Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers
  • 10.45 uur – 11.00 uur: Welkom en inleiding/uitleg onderzoek UMCG
  • 11.00 uur – 11.50 uur: Inleiding workshops
  • 11.50 uur – 12.10 uur: Pauze
  • 12.10 uur – 12.40 uur: Workshop ronde 1
  • 12.40 uur – 13.10 uur: Workshop ronde 2
  • 13.10 uur – 14.00 uur: Lunch (voor wie dit wil)

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar: overijsselnoord@new.msvereniging.nl of te bellen naar: 06-19383582 (Joke Baktiar) of 06-29463526 (Jolanda Bomert)

Graag aanmelden voor vrijdag 26 mei 2023. Geef daarbij aan met hoeveel personen u komt en met hoeveel personen er gebruik wordt gemaakt van de lunch.

Workshop 1:

Joke Ruiter werkt als MS – en continentieverpleegkundige bij Vogellanden, centrum voor revalidatie.
Christiaan Doorn werkt bij Coloplast. Christiaan wil met zijn ervaringsverhaal blaas- en darmproblemen uit de taboesfeer halen. Beïnvloeden jouw blaas- en darmproblemen bijvoorbeeld ook je sociale leven? Christiaan en Joke willen met jullie in gesprek gaan over mogelijke problemen waar je tegen aan kunt lopen. Krijg tips, bespreek oplossingen en kijk naar de weg naar kwaliteit van
leven met blaas- en darmproblemen.
De mogelijkheden zijn er!

Workshop 2:

Wat is de invloed van MS op je (gezins)leven? Wat kom je dagelijks tegen in bijvoorbeeld het doen van je werk/huishouden? Wat vertel je je kinderen? Wat is respijtzorg? Henrica Elburg-Wiersma, medisch maatschappelijk werker van het MS centrum, gaat graag met je in gesprek.

Workshop 3:

MS en je relatie. Hoe is het voor je partner dat jij MS hebt? Wat betekent het voor je relatie? Noëlle Kamminga is psycholoog en medicus en grondlegger van het Patient en Partner Educatie zelfmanagement Programma voor ALLe chronisch zieken (PPEP4ALL). Het PPEP4ALL vormt de basis van het Can Do More programma dat speciaal is ontwikkeld voor mensen met MS en hun
partners. Zij wil jullie een inkijk geven in dit programma en tevens een onderdeel van de Can Do More training aanbieden. Dus neem je partner mee!

Workshop 4:

Al eens gehoord van RediscoverMe? Annemiek van Rijn, was lerares dans/drama, wil je graag in beweging zetten en dat kan op allerlei manieren. Maak het mee!
We kunnen u deze dag geheel kosteloos aanbieden.

Wilt u toch een gift doen (van harte aanbevolen) ga dan naar https://www.dosupport.nl/organisaties/msvereniging-nederland/ en doneer een bedrag. Alvast hartelijk dank!

3 Juni 2023 10:30 - 14:00

Routeplanner