MS Vereniging Nederland X Jongeren

Je bent in de bloei van je leven. Druk met studeren, carriere maken, uitgaan, relaties, een gezin stichten en ga zo maar door. De huisarts verwijst je naar de neuroloog en na onderzoek krijg je de diagnose MS. Wij van MS Vereniging Nederland snappen dat dit veel is.

Daarom heben we voor jou deze pagina samengesteld. Je leest mee met Maureen, Daphne en Jonatan. In hun verhaal vertellen zij welke stappen zij hebben ondernomen en welke organisaties em tools hen hebben geholpen bij hun MS.

Jongeren-Maureen

Maureen

‘Ik zoek antwoorden op de vragen die door mijn hoofd spoken’

Jongeren-Daphne

Daphe

‘Wacht niet op een goede dag, maak er één!’

Jongeren-Jonathan

Jonathan

‘In eerste instantie wilde ik niet te veel weten van mijn ziekte’

Als je jong bent en de diagnose MS krijgt heeft dat een enorme impact op je leven, daar gaat iedereen op zijn eigen manier mee om

En jij?

Heb jij net als Maureen soms vraagstukken over thema’s die niet per se over MS hoeven te gaan? Of wil je gewoon even je verhaal kwijt bij iemand die een luisterend oor kan bieden? Bij de MS-Telefoon kan je terecht.

Wil jij net als Daphne graag iets betekenen voor jongeren met MS? Wil jij meehelpen met het organiseren van contact tussen jongeren en leuke activiteiten die daarbij horen? Bij de MS Vereniging Nederland kan je terecht in jouw eigen regio, dicht bij huis. Voor jongeren zijn we contactgroepen voor en door jongeren aan het opzetten.

Vind jij het net als Jonathan soms lastig om van anderen begrip te krijgen of uit te leggen wat er precies met jou aan de hand is? Bij MS Vereniging Nederland kan je een gratis voorlichting aanvragen voor jouw naasten of anderen in jouw omgeving. Wil je graag anderen ontmoeten maar niet te veel over de ziekte praten? In de regio’s Utrecht en Amersfoort zijn MS Cafés te vinden. Hier wordt zes keer per jaar gezellig een drankje gedronken.

Lidmaatschap

Ben je jonger dan 36? Maak dan gebruik van ons speciale jongerenlidmaatschap. Je krijgt dan een korting van 15 euro op het reguliere lidmaatschap en ontvangt ons kwartaalblad digitaal.

Regio-pagina's

Contact?