Grote verhalen

8 Onderzoekers over MS en cognitie

Eind oktober vorig jaar organiseerde neurowetenschapper Hanneke Hulst ‘Meet the scientist’, een online evenement waarin verschillende wetenschappers vertelden over hun onderzoek naar MS en cognitie.

16 MS-richtlijn aangevuld met acht MS-medicijnen

In 2012 ontwikkelde de neurologenvereniging NVN een richtlijn voor de behandeling van MS. De afgelopen jaren kwamen er echter veel nieuwe medicijnen voor de behandeling van MS bij. Hoog tijd voor een update van de richtlijn.

24 Tien tips bij visuele problemen

Mensen met neurologische aandoeningen hebben vaak last van visuele problemen. Ergotherapeut Maaike Swennenhuis van Bartiméus is expert op het gebied van verlichting en toegankelijkheid en geeft tien tips om beter te kunnen zien.

Artikelen

10 Don’t be late!

Een onderzoeksteam onder leiding van Hanneke Hulst heeft een subsidie van € 1,6 miljoen gekregen voor onderzoek naar cognitieve stoornissen en werkuitval bij mensen met MS. In dit project ook een belangrijke rol voor onze MS-coaches.

12 Yvonne Hendriks belt regelmatig met het MS-loket

Yvonne Hendriks uit Putten is heel blij met het MS Loket. ‘Het fijne is dat je iemand aan de lijn krijgt die de tijd voor je neemt en echt snapt waar je het over hebt.’

20 Lid in beeld: Mia Bakker

Mia Bakker kreeg 14 jaar geleden de diagnose MS. Toen zij op zoek was naar een fiets, is zij dat op papier gaan zetten. Blogs met een kwinkslag, en ook over zwaardere onderwerpen.

26 Duocolumn MS Zorg Nederland

‘Meer bewegen’, het staat op menig lijstje goede voornemens voor het nieuwe jaar. Gerald Hengstman en Joanna Venderbos wensen je een gezond jaar waarin ruimte is om in beweging te komen en te genieten.

Preview Nummer 1. Januari 2021

ReadSpeaker Bekijk preview in volledig scherm