MS-voorlichting door ervaringsdeskundigen

MS Vereniging Nederland helpt meer begrip te creëren rondom de diagnose MS, door het geven van MS-voorlichting bij scholen, hulpverleners, zorgprofessionals, werkgevers, evenementen, collega’s en familie van mensen met MS. Betrouwbare informatie vergroot de kennis over MS en verbetert de zorg en ondersteuning voor mensen met MS. Vraag vandaag nog een voorlichting aan en vergroot de kennis over MS binnen jouw familie of organisatie.

Wij vragen enkel de reiskosten van onze vrijwilligers te vergoeden en optioneel kunt u een extra bijdrage schenken.

Vraag voorlichting aan

Deze organisaties gingen je voor

summa-college-ms-voorlichting
fokus-wonen-ms-voorlichting
careyn-ms-voorlichting

Komt dit je bekend voor?

• Er wordt veel geschreven over MS, maar welke informatie is nu echt betrouwbaar?
  • Je wilt meer weten over de diagnose MS.
  • Je hebt geen idee hoe je aan je collega’s uit moet leggen wat je precies voelt of last van hebt als je MS hebt. Meer begrip zou fijn zijn.
  • Je wil mensen met MS goed helpen, maar je weet eigenlijk niet wat ze doormaken of wat ze ervaren.
  • Je wilt weten hoe mensen met MS hun symptomen ervaren en hier mee omgaan.

Wat kan je verwachten van een voorlichting?

MS-voorlichters zijn niet alleen professioneel getraind, maar ook ervaringsdeskundig. Zij hebben zelf MS. Uit ervaring weten zij wat leven met MS inhoudt. Een voorlichting via MS Vereniging Nederland verzekert je van betrouwbare en deskundige informatie.

Ervaar wat het is om te leven met MS: MS Experience Toolkit

Je ervaart ook hoe het is om een aantal symptomen van MS te ervaren. Hiervoor gebruiken onze voorlichters de MS Experience Toolkit. De kit is zo samengesteld dat je door middel van alledaagse voorwerpen, heel even een persoon met bepaalde symptomen van MS kunt zijn. Dit geeft inzicht en begrip en heeft vaak een grote impact bij mensen die deze ervaring hebben beleefd.

Wil je eerst even kennismaken? Of heb je aanvullende vragen? Geen probleem. We kunnen altijd even bellen. Neem contact met ons op per mail (info@new.msvereniging.nl) of telefonisch (088 374 85 00)

Met onze voorlichting krijgen jouw collega’s, familie en zorgmedewerkers een beter beeld van wat iemand met MS doormaakt en ervaren ze wat MS met je doet.

Hoe werkt onze MS-voorlichting?

Een interactieve voorlichting van MS Vereniging Nederland biedt inzichten en kansen om het leven met MS zo goed mogelijk in te richten. Afhankelijk van de behoefte geven onze voorlichters informatie over diagnose en behandeling en bijvoorbeeld over de gevolgen voor relaties en werk.

Het enige wat je nodig hebt om een voorlichter langs te laten komen, is een ruimte om de voorlichting te geven. Na je aanmelding, neemt een voorlichter contact met je op.

• We zijn met 19 voorlichters, verdeeld over heel Nederland. Er zit altijd een voorlichter bij jou in de buurt.
  • De voorlichting bevat vaste en flexibele onderdelen. In overleg geven wij een voorlichting op maat, aangepast op je vragen en doelen.
  • Elke voorlichter heeft een eigen MS Experience toolkit. Ervaar de symptomen van MS.
  • Datum en tijd van de voorlichting kun je zelf bepalen of in overleg voorstellen.
  • Een voorlichting duurt maximaal 1.5 uur.
Ik vraag een voorlichting aan

Wat kost zo’n voorlichting?

Je kunt zelf bepalen hoeveel je wilt betalen. Wij vragen enkel om de reiskosten van onze voorlichters te vergoeden en optioneel kunt u een extra bijdrage aan MS Vereniging NL schenken. Met deze extra bijdrage kunnen wij onze voorlichtingen nog beter maken!

quote-ms-voorlichting

“De bijeenkomst werd bezocht door zorgmedewerkers die een cliënt verzorgen met MS. Het was voor deze groep erg prettig om ervaringsdeskundigen te horen die beide de ziekte op een totaal andere wijze beleven en ervaren. Ook dat het niet altijd zichtbaar is, maar de beperkingen degelijk aanwezig zijn. Beide dames waren erg open. Deze kennisoverdracht spreekt veel meer aan dan het medische gedeelte van de ziekte die voor eenieder bekend of op te zoeken is.”

Ellen – Locatiemanager bij Careyn

quote-ms-voorlichting

“De studenten vonden het zeker interessant, wellicht hadden ze wel verwacht dat er een ‘ergere situatie’ tussen zat. Wat nog meer indruk had gemaakt. Verder was het interactief en zinvol, informatief en kregen ze een goed beeld wat MS is.”

Werknemer – SUMMA College

quote-ms-voorlichting

“De voorlichting gaf ruimte voor vragen die voor de teamleden moeilijk zijn om rechtstreeks aan de cliënt te stellen. In de veiligheid van deze voorlichting was er alle ruimte om deze vragen wèl te stellen.”

Manager – Fokus Wonen

MS vereniging is in heel Nederland actief

Onze vrijwilligers zijn actief in de regionale werkgroepen. Zij organiseren onder andere bijeenkomsten en contactgroepen. Zo is er altijd een activiteit bij jou in de buurt!

Ga naar regiopagina’s