Informatie-avond 'MS en Cognitie'

Wo13Mar19:30Wo21:30Informatie-avond 'MS en Cognitie'Regio Zuid-Holland Noord

Beschrijving

Informatie-avond ‘MS en Cognitie’

Het effect van MS op de cognitie is lang onderbelicht gebleven, maar staat de laatste jaren steeds meer in de belangstelling. Kregen velen van ons bij de diagnose nog te horen dat MS geen effect heeft op het geheugen en denkvermogen e.d., tegenwoordig wordt algemeen erkend dat MS een belangrijk effect heeft op de cognitie. Veel mensen met MS zouden graag meer over dit onderwerp willen weten.

Als rayon Leiden van de vereniging zijn wij dan ook blij dat Prof. Hanneke Hulst, hoogleraar Neuropsychologie in Gezondheid en Ziekte aan de Rijksuniversiteit Leiden, op woensdag 13 maart 2024, 19:30-21:30 uur meer daarover wil komen vertellen in de kapel van het Alrijne ziekenhuis, Houtlaan 55, Leiden.

Het programma is als volgt:

• Lezing over ‘MS en Cognitie’ door Prof. Hanneke Hulst (ongeveer 35 minuten),
  • Gelegenheid om vragen te stellen (ongeveer 10 minuten),

Korte pauze.

• Meet-the-scientist (3 wetenschappers, 2 rondes).

Mensen kunnen in kleine groepen (10-12 personen) bij een wetenschapper aan tafel schuiven om in gesprek te gaan en vragen te stellen. Hiervoor zijn drie wetenschappers gelijktijdig aanwezig. Na ongeveer 20 minuten wordt de groep gewisseld en kan een tweede groep in gesprek treden met deze wetenschappers.

Van de regio Deze bijeenkomst is bedoeld voor leden uit de hele regio Zuid-Holland Noord en andere geïnteresseerden en belangstellenden. Mocht je om één of andere reden op deze datum niet kunnen komen: het regiobestuur is in overleg met het MS-Centrum van het HagaZiekenhuis (Den Haag/Zoetermeer) bezig later in het jaar ook een dergelijke te organiseren. Hou onze RegioNieuws en de agenda hiervoor in de gaten.

Download de flyer

Tijd

13 Maart 2024 19:30 - 21:30

Alrijne Ziekenhuis, Kapel

Houtlaan 55, maar sinds een aantal jaren is de hoofdingang aan de andere kant van het complex, aan de Dieperpoellaan. Aan het einde daarvan is de parkeergarage, om de hoek, aan de Houtlaan, het parkeerterrein. De kapel is te vinden door looproute 71 (kleine blauwe bordjes aan het plafond) te volgen. Daarnaast is de route aangegeven met A4-tjes met het logo van de vereniging, vanaf de ingang, bij de lift (2e verdieping) en aan de muren.

Other Events

Organisator

Regio Zuid-Holland Noord, rayon 5. Leiden e.o.

Rayon Leiden e.o.

Rayoncoördinator Wim van 't Hof